ASSALAMUALAIKUM SEMUA. SENYUM-SENYUM SELALU

Wednesday, March 23, 2011

YEAH RESULT SPM DAH KELUAR

**YEAH KEPUTUSAN SPM DAH KELUAR!!**


Hari ni catat sejarah la ya..wat adik-adik kita yang dapat result SPM hari ni amacam perasaan korang?? Haha apa yang korang rasa sama la kami yang time amek result dulu..huahua

Satu badan menggigil, jantung berdegup kencang ..masih terkenang lagi time amek result SPM dulu.. Gi amek result ramai-ramai naik bas ngan member-member..Sampai ja kat sekolah, dengan muka slamber pergi kat cikgu tingkatan masa form 5..ketaq satu badan time cikgu tu selak semua slip nak cari nama aku..huhu Selak punya selak, jumpa lah aku punya slip SPM..mak ai!! 2A ja..sedih masa tu..kawan-kawan yang lain ada dapat 3A, 4A, 5A, 6A, 7A, 8A, 9A pun ada...aku sebak sangat bila result aku teruk amat angat..apa aku nak bagitau mak, ayah kat rumah?? Mesti diorang tertunggu aku call gtau result aku..

Cikgu kata, ok la result kamu..SEIMBANG..ada A, ada B, ada C, ada D, ada E..nasib tak da F..Apa pun aku bersyukur ke hadratNYA sebab memang aku layak dapat result macam tu sebab aku kurang usaha..math dengan add math tak pernahnya aku lulus..hii

Yang aku dapat A sains dengan agama Islam ja..yg ok skit dapat B prinsip akaun, tasawur islam...Ok la tu kan kan..

Time paling sedih bila sorang demi sorang member aku dapat tawaran masuk u n institut perguruan la, tapi aku xdapat-dapat pun..lastly kena p form 6..huhu masa dekat form 6 pun akhir sekali tinggal aku sorang..yang lain lari g masuk poli n kolej swasta..hihi aku pon hajat mula nak lari form 6 jugak..dah apply politeknik pun tapi ntah nape tetiba diorang cakap maklumat aku tiada dalam data..ishkk ishkk..

So, aku menetap la di lower 6 sampai aku tukar sekolah baru..sampai la tamatnya upper 6. Alhamdulillah segala titik peluh usaha doa dan tawakal akhirnya aku dapat jugak jejak kaki dekat UUM ni..sebenarnya bukan susah pun form 6 malah happy lagi ada la..org cakap form 6 kena pergi sekolah pakai baju sekolah lagi..low standard laa..betul tak??? Tapi belum try belum tahu..FORM 6 IS THE BEST laa..INGAT jgn jadikan FORM 6 bukan pilihan terakhir anda.. pilih dia dengan rela hati..

so bagi adik-adik yang result xberapa ok, jgn cepat menyerah..masih panjang perjalanan kita..GAGAL SEKALI TAK BERMAKNA SELAMANYA KITA GAGAL dik..selagi nyawa dikandung badan, teruskanlah usaha kita..

bagi yg dah simpan niat nak masuk FORM 6, teruskan..( promote la pulak..hii) tapi form 6 bukan lagi masa utk main-main dah..kena serius tau..hii

bagi yg dapat result GEMPAK, tahniah saya ucapkan..semoga kejayaan anda hari ini menjadi pendorong anda untuk lebih berjaya ke hadapan..insyaAllah..





No comments:

Post a Comment

 
Copyright 2020 Reserved to Syeeda Saniey Design By Cik Nurfarah